dimarts, 11 de desembre del 2007

FINALMANT HA NEVAT !!!!



Efectivament ahir i avui ha caigut una bona nevadeta i fa fred. És a dir pels amants de l'esqui de muntanya i per els que els hi agrada fer corredors, goulottes i demès la cosa, en principi, pinta be...Ja ho veurem.

Referent al meu post del boicot de les estacions d'esquí amb neu artificial. Ahir em varen fer un truc, de molt bon rotllo, i em varen "aclarir" dos conceptes.
Un, a Andorra no posen cap additiu a l'aigua per fer neu. Tant sols una bacteria, que no malmet el medi ambient, que el que fa es que l'aigua tingui un punt de congelació més ràpid. Be, explicat ràpid és així.
Segon, uns passo l'adreça d'un article que defensa la neu artificial. Vosaltres mateixos podreu opinar. Jo tinc la meva versió que me la guardo per mi. No vull fer més polèmica. Això si, podeu opinar...

En tot cas ja tenim neu natural i ara si que aniré a esquiar.
Salut !!!!!

6 comentaris:

ALBERT ha dit...

Isidre. Com diu el teu soci "Hi ha confiança, no?" T'ho deixo per escrit que costa menys retindre-ho. Despres de llegir les bajanades que vau dir, i que em clausuraven directament el negoci, em vaig informar amb el cap de neu artificial a Arcalis. ELLS no posen cap aditiu a l'aigua de canons, i no sap si hi ha alguna estació a Andorra que ho fagi. Si ho fan, es tracta d'una bacteria anomenada SNOWMAX que és inofensiva pel medi ambient. Fins al punt que està tolerada a Suïssa.
També, i sempre segons el XIN, puc dir que l'aigua i l'energia utilitzades, a Andorra, per fer neu, equivalen al 5% de l'aigua i l'energia que gasta el sector hoteler (és a dir, tots els hotels d'Andorra).
De totes maneres, i ara ja es una opinió personal, sóc concient de l'impacte que te l'home sobre el planeta ja sigui per satisfer les seves necessitats vitals o les d'oci (en totes les versions, esquí, platja, muntanya, escalada...) No defenso l'utilització dels canons de neu a les pistes d'esquí, pero el meu negoci en depen directament i no em solidaritzaré amb la vostra causa per motius obvis. De totes maneres, crec que aquest impacte ha existit i existirà sempre (i cada dia més) i també crec que és millor disfrutar de la vida i actuar localment en la millor manera possible per frenar-ho. Però sempre d'una manera constructiva. No destructiva. Salut bones esquiades, escalades i bones de tot.

albert
M'he quedat a gust
De bon rotllo

Isidre Escorihuela ha dit...

Benvolgut amic Albert, " hi ha confi" no ?. Ja saps que soc un destraler per naturalessa i sempre la lio. T'entenc perfectament amb lo del teu negoci, faltaria més no tinc cap intenció de fer una creuada per fotret a l'atur, faltaria més. Però em fa mal pensar que tots plegats (i jo m'incloc) ens estem carregant aquest llegat que els nostres avantpasats ens han deixat...I molts cops ens ho carregem per l'obtusitat de fotre pela, costi el que costi i peti qui peti. Tu saps molt millor que jo que fa 20 anys enrrera NO s'esquiava MAI avans de Nadal, no?.
Tant sols intento defensar un sistema més sostenible per totes les muntanyes i per tots nosaltres... Em fa pena veure el que tots veiem...
En fi nen com tu molt be dius bones de tot...ja ens entenem no?.
Apali records a la Gemma !!!!

Anònim ha dit...

Un tema molt interesant Isidre, he passat gust.
I ara canviant de tema:
PERÒ, QUINA P. ENVEEEEEJA!!!!!

Anònim ha dit...

Al Sr. Albert,amb el rotllet aquest de que el meu negoci en depèn directament,els homes de”negoci” d’Andorra s’han carregat aquest país.El negoci tradicional d’aquest país era l’agricultura, però això no fa país oi???.
Mishima

Anònim ha dit...

Jo tb m'he quedat agust.
Mishima

Antoniu ha dit...

Amb les coses de menjar no es juga.